tisdag 15 november 2011

Reklamen - dubbelt smörjmedel

När jag bodde i Umeå hade jag en skylt vid brevinkastet med "Ingen reklam" ... inget "Tack" .. jag brukar tacka när jag får något............  Det är klart: Jag hade kunnat skriva "Nej Tack! ingen reklam", men så ser ju skylatarna inte ut.
Numera är jag så tacksam varje gång jag ser att .
brevlådan svämmar över av reklam. 
Då vet jag att postutbärningen fortfarande fungerar; 
att K-A och hans kompisar har varit på besök i vår avkrok.
Bara det!
Utan reklamen kanske de drar in postgången?!

Så bär man det bara uppför backen och dumpar det i sopbehållaren !
Då har man också dragit ett strå till stacken för att sophämtningen skall fungera 
.... tag till i alla fall.
Jag skulle ju kunna ta det till återvinningsstationen på Vallen, men där har de ingen bytta för "reklam", 
så det få bli sopkärlet.
I den takt de nuförtiden drar in all samhällsservice skulle jag inte bli förvånad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar