tisdag 17 juli 2012

Service

I dag hittade jag ett vykort jag tänkte skicka till Jörgen i Falun, 
Han har fyllt år.
Jag gjorde mig till och skrev själva adressen med kalliografipennan.
texten fick nöja sig med vanlig kulspets

.
Jag hann inte mer än hem så kom postbilen
...... och svängde upp till mitt hus.

P-A, postisen trycker ner sidorutan på sin lilla gula:
"Det här kortet kommer aldrig fram, Ingemar! Adressen går inte att läsa! Har du ett kuvert?"
Det var bara att ta fram ett, skriva adressen (med kulspets), trycka dit frimärket, som P-A pillrat loss från kortet!
Regnvatten hade runnit ner från locket på brevlådan och gjort att mina fina kaliografirader flutit ut!
Sådan service har vi HÄR!
Alla borde ha en sådan service som P-A och hans kompisar ger!
.... och skrivar man ,(komma) istället för .(punkt) i en mejladress kommer det ALDRIG fram!
Utvecklingen går inte alltid framåt ............ på alla sätt!?

1 kommentar: