onsdag 11 september 2013

Inga benbrott längre

Hela sommaren har jag många gånger satt mitt eftermiddagskaffe i vrångstrupen.
Någon har nämligen flyttat Världsarvsledens informationstavla från Gössevika till korsningen nedanför min altan.
Man har nämligen satt tavlan så att vandrarna måste hoppa över ett stort dike 
för att kunna se själva vandringskartan........och m å n g a har ramlat i diket.
Idag när vi gick Rundan, sa Lasse: 
- Hur vore det med en lastpall över diket?

Här sitter det inte fast! 
Jag hann inte mer än hem, så var Lasse och Ove här med en lastpall på Bönhamnssläpet.

Detta måste naturligtvis firas!
....men samtidigt som olycksrisken är borta .....är också mitt "lördagsnöje" borta... många av kullerbyttorna haar sett minst sagt dråpliga ut!
....men inte ska väl vandrare behöva riskera sina ben bara för att jag ska ha roligt!?
Bra jobbatLasse och Ove!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar