onsdag 16 februari 2011

Värm dig !

Nu gäller det att hålla sig varm! I natt hade vi under tjugo grader och det har bara gått upp ett par grader under dagen. 
"Men du skulle ha varit med -66", sa Sven-Erik i Näs som jag mötte på rundan.idag "......... då hade vi 45 grader en natt ..........och det var under 30 grader i tre veckor i sträck...... och jag skulle ut med mjölkbilen varje dag"

Jag går hem och tar mig en kopp rykande te, som får upp värmen påtagligt. Ljuvligt! Fryser jag om händerna så finns ju ........
.. möjlligheten att diska, ska ju ändå göras.

Men inget går upp emot ...
att göra en värmande brasa. Både värme och meditation samtidigt. Eld är ett mysterium! Jag mår bra av att leva nära naturen, även om det är kallt, men man vänjer sig! När det varit under tjugo några dagar i rad och sedan blir "bara" tio, så känns det som blia.

3 kommentarer:

  1. Huuu så kallt -45 har varit less för att vi haft kallare än -10 nu sista veckan men just nu är det bara -3, vill verkligen ha takdropp och hundskitsdoft nu ;o)
    Ha en riktigt fin dag vännen!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Ruggigt kallt! Här var det -18 i morse och det är för kallt för mig.
    Trevlig helg!
    Yvonne

    SvaraRadera
  3. Jo det är bistert nu...minus 18 har vi så det kryper sakterliga neråt. Tur att vi har vår täljstenskamin, den lagrar värme och är ljummen dagen efter vi har eldat. Vackert månsken är det. Det är svårt att somna när månen lyser upp den vita snön och man ser minsta knytte som vågar sig ut i kylan.

    Nu håller vi tummarna för att varken strömmen går eller att vattnet fryser=)
    Ha en fin helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera