torsdag 27 februari 2014

Simultanförmåga.

Äntligen hade jag fått alla koder och kontaktlösenord för att sparka igång även fiberTV:n.
Kopplade efter konstens och alla instruktioners alla regler.

Det blinkade både vid fiberdosorna och TV-dito
Trådlöst däremellan. Modernt ska det vara!.
Slog på TV:n med viss bävan.
Inget ljud.
Bilden svagt röd.

Jag ringde "fibersuppcorten".....Vad de nu skulle kunna göra!?
Efter ett antal: "Jag gör nog en uppgradering härifrån!", :"dra ur elanslutningen till digitalboxen", "Tryck på searchknappen på TV-dosan", "Ta ur och sätt tillbaka skartkabeln i box och TV"
......så det magiska simsalabim....."Slå på TV:n igen!"

Hipsi vipsi !!
Bilden klar som korvspad och ljudet, trots att alla pratade finska! lät som en vårbäck!

"Hur bar hon sig åt?", hann jag tänka.

4 minuter tog det!

"Ta dig en gobit till fikat idag och sätt upp det på min nästa Telia-faktura! Du måste vara en STOR tillgång för Telia!?"

Hon fnittrade lite förlaget, så jag tror att hon blev lite glad åt det välförtjänta berömmet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar