tisdag 15 mars 2011

Som bäst när de är utslitna

I morse packade jag ryggsäcken och inmundigade mitt morronkaffet nere vid havet.
Betagande!!

Sedan gjorde vi en sväng (8 km) via Edsäter och över berget hem till Konvaljbacken Härlig vandring i fantastisk sol och med vyer, som de flesta bara kan drömma om, när de druckit ljungte.........., och tänk bara att t ex ha bra vandringsskor när man går, så underbart, men när vi närmade oss hemmet och dagsmejan börjat göra sitt, märkte jag att blötan hade trängt in i ena skon. 
Det har aldrig hänt tidigare med dessa vandringsskors 10-åriga vandringsliv. Jag köpte dem på rea när jag skulle på vandringsrea till Korssika. (med 23 toppar högre än KebneKajse). Jag gick in dem två veckor före avfärd. 
Dessa skor har vandrat med mig i mer än 600 mil i skog och mark sedan de var nya............. de har aldrig varit bättre än NU. Passar foten perfekt, är varma och torra, ger ett utmärkt stöd åt foten....... men nu fuktig om ena foten.

Det är bara att inse att med denna sula kommer fukten lätt in. ........  Inte ens Arne Viklund i Mjällom skulle kunna rädda dem. Jag måste skaffa ett par nya vandringsskor vi nästa rea. Till dess får jag hanka mig fram med joggingskor, stövlar och annat.
Det är med vandringsskor som med hundar, de blir bara bättre och bättre ju mer man umgås med dem. ...  Tur att Molly bara är i början på sin livsvandring,

5 kommentarer:

  1. Ja visst är det så, ett par kängor kan nästan bli som en bästkompis,
    hoppas du kan trava torrskodd fram till nästa par..
    vårvind fr Tina på Hönö
    ps..det kungliga följet lär nog inte spatsera förbi min målarverkstad..

    SvaraRadera
  2. Hej! Mmmm så är det med både kläder och skor När man väl fått till trivseln och känner sig riktigt bekväm och hemmastadd i skor och kläder Jaa då är det dax att ta farväl Sen tar det ju ett bra tag Innan man gått in och fått till trivseln med det nya.Du kan inte klistra igen hålen bara Tills du får tag på nya Härlig tur du haft förutom blötan i skorna då förståss K

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad härligt det låter, med en vandring i solen.

    Otur med kängorna, men förhoppningsvis så går vi mot torrare tider...
    var det inte någon som sjöng...
    "somliga går i trasiga skor" Ler:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hm tänk när man bor i den stora staden har man bra outletbutiker i närheten ;o)
    Han en härlig onsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren på min blogg. Den gjorde min morgon här på kontoret :=)

    Vilka härliga bilder från Nordingrå. Jag var där på ett besök en gång. Det måste ha varit 1994. Mycket mycket vackert!!

    Ha en bra dag

    SvaraRadera