onsdag 11 april 2012

Morfarsdag

Sååå viktiga är de...
lika viktiga för mig som för mina dotterdöttrar (heter det verkligen så?)
Morfarsdagarna!
Värje gång som jag träffar min dotter och hennes familj, gör en av hennes barn och jag en "Morfarsdag".
Vi överraskar varandra med olika aktiviteter. 
Det kan vara ystra vattenlekar i någon simhall eller att hyra en häst på någon ridskola och ge oss ut i skogen, men bara att få vara med sitt barbarn (utan störande föräldrainslag) en hel dag är ovärderligt, 
och roligt att se hur de vet precis vems tur det är och har funderat på vad de vill göra.
Vi hade vår första dag tillsammans på tu man hand när de knappt kunde gå.
Nu när de varit i sitt nyskaffenshus i Sandvika i 10 dagar var det så Almas tur.
Jag hämtade henne i går kväll, vi åkte hit, lagade en god middag. Hon dukade fint i Solrummet.
Vi tände många ljus och åt länge .... och pratede
Först hade vi bäddat med hennes favoritlakan i Lilla Grå.
Efter middagen ett parti Othello, som hon vann.
så följde jag henne till gäststugan, läste en folksaga för henne.............. som var lite ruskig (tyckte jag)
så somnade hon. Jag gick ner till stora huset och jobbade ett par timmar, medan hon sov gott  trots att snöslaskstormen tjöt i knutarna

Sov som en stock hela natten........ tala om trygghet!
... men Molly sov vid fotändan!
Så omgicks vi hela förmiddagen ............ lagade favvolunch (blåbärspannkakor)


... så besök på Skulebergets Naturum, där vi lärde oss allt om det unika med Höga Kusten, 300 meters landhöjning på 13 000 år............. men det mesta visste vi redan, men det blev väldigt påtagligt och åskådligt. Va´coolt!
Vi avslutadedagen  med att spela bowling i Kusthallen.
I morgon ska jag och Karin ha vår Morfarsdag.... det gäller att ligga i!!

Favvolunch ...... förstås
Tänk om bara några månader ska Samuel och jag ha vår första farfarsdag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar