onsdag 18 april 2012

En skruv , stjälper hela taket

Många ladugårdar och lador i det fagra Nordingrå börjar alllt mer bli "damcyklar".

Ni ser likheten, taket bångnar ner på mitten.
Det går så fort när taket inte håller tätt utan stommen blir fuktskadad.
För 2 år sedan såg jag efter en storm,  att en plåt på ett ladugårdstak efter min Runda hade släppt i ena hörnet.
Jag träffade ägaren och gjorde honom uppmärksam på att "en skruv var lös" 
"Tack för att du såg det! Jag ska fixa det så fort jag får tid"
... men tid får man inte, den tar man!

Nu är det 8 plåtar som blåst av taket... och snart har vi en damcykel till.
Förutom att närboende och vägtrafikanter löper risk att bli halshuggna.....
..när nästa storm kommer.


2 kommentarer:

  1. Det är tråkigt att se att ett fåtal inte sköter om sina ekonomibyggnader. Förfallet går fort och ju längre det går desto dyrare att återställa=/

    Byggnaden på översta bilden är så vacker. Den är gammal det syns på de små fönstergluggarna och vilken vacker grå färg på träet.

    Ha det fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, Regina!!
      Den är sååå vacker!...... neb förmodligen livsfarlig att gå in i.
      Kraam
      /Ingemar

      Radera