tisdag 24 april 2012

Bandet på landet

Med en fart som kanappt bredbandskollen kunde mäta, tog jag kontakt med "operatören".


De skickade ett nytt modem.
Då funkade inte simkortet. Det hade blivit lite buktigt i det gamla modemet.
Då kom jag upp i precis samma fart som det gamla modemet.
Fick låna ett antenn av Pelle (som lånat det av Madde)
Tur att jag har Pelle!
Först kom jag upp i hyfsade 1,12 mbit/s
.... men sen gick det tillbaka till 0,011
Ptaratede med suporten en halvtimma och ändrade i en del "rutor" 
... men inte bättre
NU byter jag operatör ............ efter bindningstidens utgång!
Puuuuh!
Döm om min stora förvåning, när Telia igårkväl,l meddelade mig att de bestämt, att utrusta mig med ett värstingmodem, med en massa tillbehör. Gratis! Där ser man vilket underverk kombinationen smicker/hot kan åstadkomma!
Språk är makt!

Men har man klämt sig ner mellan de vackraste bergen i det yttersta havsbandet så måste det kanske också innebär  någon viss nackdel? 
... och de "rörliga bilder" Staffan skickar på frdagarna vet man ju hur de rör sig och you tube-inslagen är säkert överreklamerade!!

4 kommentarer:

  1. Det ska inte vara helt lätt att bo som du gör, men du ser ju skönheten i det hela och då spelar inte tekniken nån roll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tur att det finns andra operatörer än Telia.
    Kul att se att TRE fungerade så bra hos dej, så du har nåt att se fram emot när ditt Teliaabonnemang går ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Telia ger sig inte så lätt! Nu har de bestämt att ge mig ett Värstingmodem!! Tre få akta sig!!

      Radera
  3. Terve ! Jag fick också Telia/Sonera ny modem. Och ny efter många svårigheter, det funkar och snabbt och utan kabel ! Jag var så nervös att aldrig, men värsting OK ! Bra !
    Men jag vet för många har inga internet-service och kanske kan aldrig ha här i Lappland. För litet människor eller på finska "maksajia" betalare. Men du behöver alltid nån och om det TRE funkar. Vi kan ha kontakt över hela världen. Tackar t lapp i Sirkka

    SvaraRadera