torsdag 26 april 2012

Värst genom fönstret...

Idag skulle vidundret (bilen) genomgå en liten make over hos n´Göran i Barsta. 
Tänkte åka dit med den igår kväll,  då de sa på radion  att det skulle regna ihållande idag.
Men ändrade mi...........: tänkte: "De har ju så ofta fel...  Det känns lite jobbigt. Jag går imorgonbitti, innan de EVENTUELLT börjar regna"

När jag tittade ut i morse.....
... var hela altanen regnblank, man kunde knappt se sjön, regninnesluten!
"Jag vill inte!!", skrek jag till Molly.
Men bara att ge sig iväg. 
Molly förstod inte varför jag var så motvillig.
Efter en pratstund med n`Göran traskade vi hemåt, 6 - 7 km
De regntäta men luftgenomsläppandekl äderna höll mig torr, så när som på ansiktet.... Finns det inga glasögon med vindrutetorkare?
När jag kom hem blev jag lite skamsen....... mådde bättre än bra i värmen från täljstenskaminen, hatten i knät, kläderna på tork och av regnet verkvickt!
Varför ser det alltid värst ut genom fönstret?
NU ska vidunret hämtas. .... kan man få den hemkörd?

"Skärp dig, Vekling!!"


3 kommentarer:

  1. Jag tycker det var bra gjort att gå i regnet och du verkar inte vara nån vekling.

    SvaraRadera
  2. Som jag skrev i mitt förra bloginlägg : "Det finns inget dåligt väder, bara dåligt humör och dåliga kläder"
    Bra kläder hade du ju , och humöret....inte så tokigt heller , verkar det som.

    SvaraRadera
  3. Terve ! Aldrig nån vekling ! Så mycket energi och ansvarig, det är som jag beundrar. Alla väder är våra vänner och det är rikhet. Tänk, utan värsta väder vi kan inte leva. Vi behöver dom.
    Nu regnar här och vi har snö 83cm tex. i Rovaniemi flygstation ! I Sirkka kanske 70cm. Under 60 år har varit så mycket som just nu. Härligt tycker jag. Normalt. Den 1. maj vi har solsken och i morgon + 7. Glada arbetarnas dag i förhand! t lapp i Sirkka

    SvaraRadera