söndag 20 januari 2013

Barfota mitt i vintern

Temperaturen stiger påtagligt.....
Jazzkafe' på Körningsgården.

Barfota på Körningsgården.
Tack för bilden, Joje!..tagen med Nikonkamera...förstås!
7-mannaorkester + sångerska i salongen....det blir TRYCK!!


Barfota Jazzmen!
....dagen till ära hade det spelglada gänget ett New Orleansstämt piano till sitt förfogande.
Bara det!
Birgit serverade gokaffe med rullrån i pausen....
.... av pratet runt bordet fick jag höra hur livet ter sig i flera av de 51 andra byarna i Nordingrå!
Och träffa folk man tidigare inte mött....... bara pratat med på telefon!
Jag vill absolut inte påstå att vi som gillar Tradjazz är en bättre sorts människor, även om många skulle hålla med
......min blygsamhet och norrländska uppfostran gör detta omöjligt
.... men vi är lite gladare kanske?
Det heter ju Gladjazz!!!

Samtidigt fick jag lära mig mycket.....viktiga kunskaper!.. Claesse Ringqvist berättade en mängd intressanta och viktiga saker mellan jazzandet, sådant jag kommer att ha nytta av resten av min levnad, t ex:"Festa aldrig med den kirurg som skall operera dig....särskilt inte kvällen innan själva operationen!".....tål att besinnas!

STORT tack till Dig, Joje, som ordnar allt kring Jazzkafe'erna, inte bara orkestrar av klass, utan även snöskottning och pianostämning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar