onsdag 4 juli 2012

Berget brinner

Varje kväll vid kvart i tio börjar skådespelet,
varje kväll det är sol vill säga!
När solen går ner bekom skogen bakom Konvaljbacken 
drar den samtidigt nattgardinen uppför berget på andra sidan sjön.
Ikväll sker det vid kvart i tio............ om bara några veckor sker det några timmar tidigare
På bara en halvtimma "klättrar" solen uppför hela berget. 






"Någon" tyckte att den här bilden var "mer konstnärlig", men jag vet inte jag?
Kan en bild bli mer konstnärlig än en bild med Maddes och Pelle o Mariannes fina hus i sol?

4 kommentarer:

  1. Ett sånt fantastiskt vackert berg, jag är lite avundsjuk på dig som har solen så länge..
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Så otroligt vackert!
    Ha en finfin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  3. Du verkar bo otroligt vackert med omväxlande natur. Ser att du har en fin vän också, din hund Molly. Jag läste någonstans att vi letar bort ca 7-8 år av vårt liv! Själv har jag råkat ut för samma sak att leta hunden som inte gett ifrån sig ett ljud...så rädd man hinner bli.
    Ha det bra!
    Cia

    SvaraRadera
  4. Håller nog med dej att "Kan något vara vackrare än våra hus vid bergets fot i flödande kvälllssol".
    Ha en skön helg / Pelle

    SvaraRadera