söndag 25 augusti 2013

Kunskapståget

Igår åkte jag tåg Stockholm - Kramfors.
Tänk så mycket man får lära sig under en tågresa!


Till exempel att detta är en Basenji!
Hundrasen kommer från Kongo, kan inte skälla eller vifta på svansen.....
.....luktar inte ens hund, tvättar sig som en katt - flera gånger om dagen.
Mysig hund!
Den har vissa kommunikationssvårigheter med andra hundar. Efter ett tag brukar de förstå varandra.

Att detta är en Australisk Sheppard visste jag..... till husse/mattes stora stolthet!
"Det vet väl alla att detta är en Sheppard!"
De var från Tärnatrakten och använder hunden som renvallare. 

Denna norska skogskatt var hur cool som helst.
HOn satt på ett säte med fem obekanta hundar inom en meter, var nyfiken och allert, kollade in jyckarna..... men helt ostressad. Integriteten var det inget fel på.


Där delade vi kupe´ några timmer..... och hade trevligt!
Hundarna och katterna lärde sig också mycket......
....även om Molly börjar bli så resvan att hon inte "höjer på ögonbrynen" för en katt eller hund mer eller mindre. 
"Huvudsaken att jag vet vad husse har för sig!"
Dessutom visade det sig att signalfelet utanför Stockholm C hade gjort att vi blivit så pass försenade att jag åkte alldeles gratis......
......och jag hade knappt märkt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar