måndag 25 november 2013

Novembervandring

Att vandra fritt genom skogar och hagar, över berg och genom dalar, efter hav och sjöar i Höga Kusten på senhösten är en upplevelse som saknar motstycke!
Nu när marken är frusen kan jag  gå precis dit näsan pekar utan att bry mig om myrar och andra vattenskada områden.........bara kalavverkade hyggen jag får runda. 

Marken är frusen, så man kan gå hur- och varsomhelst. Molly vet inte till sig.....hur hon ska kunna visa all sin livsglädje!

På ett ställe brister isen där jag går fram. Snabbt slänger hon sig ner för att ta en isbit och förvandla den till ett lekredskap!

  
Att vandra utan kafferast..........är som en hockeymatch utan mål! 

Fram mot eftermiddagen kommer vi fram mot Nässjön. Solen går ner bakom Ringkallen redan vid halvtre.

Bra, att Molly kollar om isen håller.......men hon ser lite tveksam ut!?





3 kommentarer:

  1. Så fint och avskalat om natur med människa o djur. Det är väl detta som är det bästa, det lilla i det stora.Du anar inte så många i min närhet som är avundsjuka på era isläggningar nu. Skridsko och isjaktfolket bara bidar sin tid...
    Varm kram fr Tina på Ön

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig vandring! Kan tänka mig att Molly är förbryllad när hon står på isen för det brukar ju vara blött och plaskar när hon går där annars.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt liv ni har tillsammans ni två! Och naturen är vänlig och vacker förutom hyggen då.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera