lördag 23 november 2013

Sehr schön....

"......Jo, man ser sjön!", som Karlsson sa. (Hemsöborna)
När jag i slut av 90-talet kom hit till Konvaljbacken, såg man inte vattenspegeln på grund av 4 meter hög asp/algardin. 
"Bor jag i Höga Kusten, ska jag se vatten och berg från köksfönstret!"

Sagt och gjort; jag köpte en begagnad röjsåg......och satte igång!

Efter några dagars röjande och risdragande hade ja min vattenspegel!
En dag varje senhöst gå jag över området med röjsågen och tar årsslyet.......just när marken är frusen, men innan snötäcket lagt sig.

Jag lämnade kvar svarta späda björskott....... närde en tanke om att en dag få till en björkpark......hade ju sett LOA:s fina längre bort efter sjön.
Nu har jag fått fram dem......hela området bara med vackert vita björkstammar.
Till vintern ska jag för första gången gallra och ta bort vår tredje björk
......så att sjöstranden blir ännu vackrare!
......och de borttagna får ge go värme i 
täljstenskaminen


1 kommentar:

  1. Att planera naturen är inte dumt, i alla fall om man har ett längre perspektiv än ett år. Och de har du ju! Vackert med sjön och de vita björkstammarna.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera