lördag 25 januari 2014

Lögardag på Konvaljbacken.

Få aktiviteter har så många fantastiska "goodness"........som bastubad!
Kroppens nattvard som nån sa!
Förutom att man blir renare än ren är det i bastun jag närmar mig de stora tankarna, reflekterar över senaste boken eller samtalet....... känner lugnet.....mår gott!

.......det ljuvliga sprakande från elden, när värmen stiger och  svetten långsamt bryter fram.
Bastubad ska vara njutbart....och ingen machogrej, där det gäller att klara största möjliga hetta.
Jag börjar på 60 grader och termometern står i regel på ca 70 när jag ren och rekreerad, nöjd och glad tar en sista titt på stjärnhimlen och går in i stugvärmen.
Det är också kontrasterna, värmen inne i bastun och svalkan när jag tvättar mig på bastualtanen i månskenet......för att sedan krypa in i bastuvärmen igen.

Att både Molly och katta gillar bastubad är också ett plus!
...en god middag när jag kommer in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar