tisdag 14 januari 2014

Vinterstjärna

Igår Tjugondag Knut.
Släckte ner och plockade bort alla Julattiraljer
När jag kom till den ena adventsstjärnan, stannade jag upp.
..... fick den för 40 år sedan.
Sven-Axel har suttit och snidat många kvällar på den, innan han tog den till skolan på julavslutningen och gav mig den.......och jag har den tänd några futtiga timmar varje år.......på en undanskymd plats i huset.
Bättring!

Jag flyttar den till husets mest centrala rum, köket
........och utnämner den till Vinterstjärna!
.......ska få lysa till dess de Norrländskt ljusa kvällarna gör desse strålar osynliga.


4 kommentarer:

  1. Vilka glädjespridare både ditt inlägg och vinterstjärnan är!

    SvaraRadera
  2. Det är fint när de lyser upp i vintermörkret ännu ett tag! :) LM

    SvaraRadera
  3. Härligt!!!

    Kram ! Kerstin

    SvaraRadera
  4. Terve Ingemar !
    Bäst platsen med vinterstjärna i ditt hushåll ! Varge gång du njutar i köket, stjärnan påminner dig. Mörkt ute, men stjärnor inne och ute tillsammans med mån lyser mot sommaren, men först våret. Vi är så lyckliga i Norden, fyra årstider.
    Just nu här -36, men behöver bara elda spiset mera. Jag tycker. Och islyktarna ute i mörkret lyser i polarnatt. "Kaamos" är förbi,så vi har dagsljus.
    Ha allt bra i Älgsjö,
    t. lapp i Sirkka

    SvaraRadera