onsdag 13 oktober 2010

Rörigt


Det blir lite rörigt i flyttider. Det tycker Molly också. Ibland ångrar jag att jag bestämt att hon skall få vara med överallt, men inser ju att så många så´na här tillfällen att klättra på flyttkartonger kommer hon inte att få.......... hoppas jag. Detta blir nog sista flytten?! Jag har i och för sig inte bott på mer än fem ställen, men nu kommer jag "hem". Jag tillhör annars, de som har känt mig hemma varhelst min resväska stått, men aldrig så hemma som på Konvaljbacken.
Tänk vad många saker i lägenhetsförrådet som jag inte använt på de tolv år jag bott i lägenheten på Prinsgatan. Nästan halva förrådet bestod av saker som jag varken använt eller saknat. Visst blir Molly tjusig i "rädda-mig-från att bli-skjuten-av-älgjägar"-skynket, som vi hittade i en ryggsäck. Tre hundburar och en hundryggsäck hittade vi också, men de var för små för Molly............ och en guitarr, nästan ospelad. Då varken Molly eller jag förmodligen inte kommer att lära oss spela, blir det blocket.

2 kommentarer:

  1. Bra träning för Molly.Vill inte byta flyttbestyren med dig.
    Puss Elsy

    SvaraRadera
  2. åhh det är så spännande o städa ur!
    spännande med gitarren också! önskar jag kunde spela men det finns ju knappt tid att försöka lära sig ;)

    Kram!/Ronja

    SvaraRadera