måndag 18 oktober 2010

Vändpunkten


Har nu skaffat mig en ny kamera, så det blir en vändpunkt här på bloggen med ännu bättre bilder, vilket kommer att få dig glad, då du märker att kameran perfekt harmonierar mitt väl utvecklade bildsinne. 
Tänkte ett tag köpa en systemkamera, men vem vill kånka på en hel ryggsäck när man skall ut på fotosafari? Den här har dessutom en så´n zoom att det skulle behövas nästan 2 ryggsäckar om jag köpt en systemkamera.. 
Så det blir till att ge mig iväg till Cyberphoto på lunchen och hämta "vrålåket"!
Staffan är redan grön av avund. Han kånkar omkring med en systemkamera eftersom han fastnat i pryltänkadet och tror att  "Har jag bara en systemkamera så blir det bra bilder"...... ack vad han bedrar sig! 

3 kommentarer:

  1. Du är för rolig du Ingmar!
    En kamera heter Canon eller möjligen Nikon.
    För att få proffsbilder krävs tålamodet att orka släpa på en kameraväska, en väska med stativet som du placerar kameran på och en lite fjärr så att du inte ens behöver ta i kameran (då får man iiiiinga suddiga bilder att skämmas över). Du ska få låna en bok om fotografering av mig när du kommer ner till december! så ska jag lära dig att ta lite bilder med en riktig kamera ;)
    Kram!/Ronja

    SvaraRadera
  2. Du, Ronja, jag var på fotosafari med Jocke som hade en värstingcanon och ryggsäck med 1000 prylar. Han tog 250 exponeringar medan våra hundar lekte, jag tog 15 med min Photomax. Sedan valde vi ut 5 bilder var och lät ett proffs välja ut de 5 bästa utan att veta vem som tagit bilderna. Photomax hade ettan och tvåan!
    Vi ses i december! Ska bli kul att träffa er ......... och att se boken, som säkert passsr Lumix.
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Nåväl, kameran är inte bättre än fotografen som håller i den sägs det ;)
    /Ronja

    SvaraRadera