onsdag 20 oktober 2010

Ungdomligt högmod


Det år jag fyllde 14 vann jag denna silverbägare på en skidtävling hemma i Kubbe. Jag vann alltså hela tävlingen! .......och var helt förvissad om att jag skulle, i likhet med Andreas Eriksson eller Gösta Mårtensson bli svensk elitskidåkare. 
Jag lämnade in silverbägaren till guldsmeden i Bredbyn, så att han kunde gravera in mina initialer och 1960, så att jag, när jag senare fått bragdmedaljen efter något av mina kommande OS-guld, kunde stolt visa upp min första trofé i det dignande vinstskåpet.. 
Efter några år gick det upp för mig att jag vunnit tävlingen för att jag var mycket större än mina medtävlande och inte på grund av min enorma talang. Det blev också den enda vinsten i min skidlöparkarriär.
Numera har silverbägaren avancerat till pennställ........ 



1 kommentar:

  1. Ajdå inte så kul att inse det när man siktat på OS-guld ;o)
    Ha en finfin kväll!
    Kramis/Lena

    SvaraRadera