fredag 1 oktober 2010

Fascinerar

Visst är det svårt att veta vad som fascinerar oss människor? Man kan tycka att ett gammalt, slitet hus som detta i Häggvik, inte skulle göra att man stananr, parkerar och gör ett besök. 
Faktum är att  under sommarmånaderna står det två - tre bilar och ibland fler här varje gång jag passerar. ......... "Sommarkafé!", tänkte jag, för om man sålde fika här skulle jag lättare förstå, Men icke ........ "Finns inget vatten eller avlopp" sa Johan när jag frågade, om det inte skulle dra fler om man sålde kaffe. Jag är sååå svag för sommarkaffeer, kan stanna två tre gånger en eftermiddag om jag ser en skylt med "Sommarkafé, hembakt" och jag tror inte att jag är ensam. Mmmmmmmm! 

"Det är dörren, som gör intryck!" sa Johan, när jag undrade vad som då drog ......... 

2 kommentarer:

  1. Jo det är nog dörren och huset har en själ, ett sånt hus vill jag bi i ,o)
    Näe bilen gick inte genom måste åtgärda detta med avgassystemet men det fixar Volvo och då tar de även bort ombesiktningen så jag behöver inte besiktiga om det igen ;o)
    Ha en fin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Jag följer gärna med och fikar min älskade.
    Din Elsy

    SvaraRadera