söndag 19 december 2010

För vräkigt?

Nu står granen tindrande vacker på altanen framför de stora fönstren. Genom att fönstren går från golv  till tak kan granen stå på altanen och ändå upplevas som att den står i rummet. Fantaskt för de som är allergiska .......... och inte barrar den heller. Att ta granen på egen mark var lite häftigt.
Den ser också fin ut nerifrån vägen och framträder ju mer än om den behövt konkurrera med den övriga julbelysningsgrannlåten............ och inte är det vräkigt heller?! Viktigt! Det är mitt måtto: manligt, men inte macho eller vräkigt............. även om den nya bilen är på gränsen?!... men behöver den för att komma upp till Konvaljbacken ju,  ("alla" i Nordingrå har en likadan bil brukar jag försvara mig med).
Nästa år kanske att jag ska ta samma fyra ljussättningssteg inför julen, som i år, men släcka steg ett när jag tar steg två osv? ......... och mindre risk att det blir kortslutning mitt i natten.

4 kommentarer:

  1. Åh vad fin den är, alldeles lagom ;o)!
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Morrn Riktigt snyggt, av en lagom maschoman ;0)
    Nää kortslutning liksom vattenproblem är inga höjdare Men hoppas gör jag, att du där uppe på höjden,mår lika bra som du/det låter.Trevlig Helg

    SvaraRadera
  3. Vi tycker inte alls det ser vräkigt ut med granen och dina andra utelampor. Det har blivit lite av en sport att ha mycket lampor till julen här i Älgsjö så det passar bra in i bilden. God Jul på er Ingemar o Molly, önskar Marianne Pelle och Exa

    SvaraRadera
  4. Det känns jätteroligt att du tycker det, Pelle!
    Det är verkligen fint att se ert "pepparkakshus" i juletider tvärs över sjön! ......... och granen! Så vackert!
    Då provar jag nog med alla fyra stegen nästa år med!.......... när sladdarna torkat och är redo.

    God Jul på er Pelle o Marianne,
    Ni är verkligen ToppenGrannar!! Så glad att ni finns!
    //Ingemar

    SvaraRadera