fredag 24 december 2010

Konvaljjul

Hur vore det att fira jul ensam här på Konvaljbacken? Jag tror att det skulle vara alldeles fantastiskt! .......... men det beror ju på att det i så fall vore en självvald ensamhet..... och dessutom ingen "riktig" ensamhet eftersom jag har Molly....... skulle inte kunna leva detta livet utan hund, man är aldrig ensam! 
Jag kan umgås med mina barn, barnbarn, nära och kära utan att vara i samma rum eller by som dem. Ett telefonsamtal, ett julbrev, ett mejl eller en kommentar på bloggen kan vara mycket mer "sälldksp" än om personerna vore här. 
Att julen sammankopplas inte bara med familjenärhet och glädje utan lika mycket med uteslutande och ensamhet........ och därmed dåligt samvete för någon ytterligare som man borde ha kunnat bjuda in i gemenskapen.............. men det kan ju hända att om man bjudit "denne ytterligare" så hade julgemenskapen för de övriga blivit förstörd? Då blir det ju bara andra som får en dålig jul?
Själv skall jag vara med mina barnbarn och deras mamma o pappa, så jag kommer att ha det hur bra som helst, med gemenskap, god mat och julklappar i lagom mängd!
God Jul !   



3 kommentarer:

  1. DET låter HÄRLIGT hörru du
    Men jag vill liks ändå önska dig en
    RIKTIGT GOD JUL & ETT GOTT NYTT KONALJEÅR
    Med många upplevelser att fylla ditt inre skafferi med oxå en GOD hälsa Kram

    SvaraRadera
  2. God Jul på dig!
    Kram/Lena och Barnen

    SvaraRadera
  3. God Jul underbara ni! <3

    Kram/Ronja

    SvaraRadera