måndag 7 maj 2012

Återseendets glädje

Min förra hund, Tessie,  hade en Olle som daghusse, när jag bodde och jobbade i Umeå.
De var oerhört fästa vid varandra.
Olle satt varje morgon vi sextiden och väntade på att hon skulle komma.
Han blev mycket ensam och ledsen när hon fick en obotlig sjukdom så att hon var tvungen avlivas.
Nu har han 90 år fylldaq flyttat till en mindre lägenhet "öst på stan" och jag till Konvaljbacken
och Molly flyttat in hos mig.
Hm trrivs inget vidare i sin nya lägenhet 
tycker att det är för stillsamt!
När vi var i Umeå gångna helg gjorde vi ett besök hos Olle.

Det är lätt att se och förstå vad oerhört mycket en hund kan betyda!





2 kommentarer:

  1. Det är klart att en hund betyder oerhört mycket för en människa, det vet ju alla som haft hund, alltid glad och positiv när den träffar en om man så bara varit borta 5 min.

    SvaraRadera
  2. Underbar bild ! Kerstin

    SvaraRadera