onsdag 2 maj 2012

Vårfint

Numera är väl Rut
 RUMSRENT?!
Hursomhelst , hit o dit, efter fter påtryckningar från mina barns mor och mina barn bestämde jag mig:
En gång per år ska det vara storstädning på Konvaljbacken av en riktig städfirma. 
Först tänkte jag gynna Elisabeth, som nyligen startat sitt företag och behöver kunder,
men då hon också sitter med i NIFF:styrelsen tyckte jag att min integritet var i fara 
"När Elisabeth sitter mittemot mig på styrelsemötet vet hon också vilka hörn och vrår jag borde städat bättre!"
Så jag kontaktade Lena,.
Hon gav mig läxa på telefon: "Alla garderober städar du, och köksskåpen?!" 
 "Ja, jooo, Det gör jag självklart"



Sååå fint det blev!!
Och mycket tankeutbyte hann vi med ............. Intressanta!
... nu gäller det bara att stryka och  sätta upp nya gardiner... i de fönster där jag nyttjar sån´t!a bort ljuset genom an massa gardintyg?!
När jag nu hr så genomskinliga fönster ska jag nog inte t

1 kommentar:

  1. Kan man få låna en städerska från dig eller har du lärt dig, så att du kan komma hit och hjälpa mig? Va fint det blev, härligt va.

    SvaraRadera