lördag 5 maj 2012

Molly - en presentation

Många av er undrar vilken ras Molly är, hur gammal hon är osv osv. 
Dags för en presentation.?

Molly kom till mig, omplacerad 9 månader gammal, rädd för ALLT!
Min 10:e hund, men min första blandrashund, fyra raser.
Ska det vara ska det vara!!

 
 Allt eftersom kom tryggheten, snart  vän med alla

Få upplevelser går upp mot att vara med Lasse i skogen, bägges rätta element.

  1.  
  2. Gärna hogsta fart i skog och mark
  3. Två avMollys  raser är Border Collie och Sibirien Husky. 
  4. Det märks inte minst när hon rör sig, elegaant, snabbt, fart!

Att brottas rejält med kompisen Exa går heller inte av för hackor.
Schäfwer är en annan av Mollys raser.
Det syns? 

Man kan inte tro att det är samma hund. Hoin gör sig två nummer mindre för att Samuel ska verkligen se hur ofarlig hon är-
En "kompis" person tyckte att jag skulle ha: 
"Bra aptit,.......... tycker mycket om barn", som bildtext
, men det vvar som sagt Staffan som tyckte

... men kan också hitta på egna lekar

Arbetsglädjen har hon fått från Border Collien,
Arbetsmoralen från flera .... 


 Linslusegenskapen har hon nog fåt av idogt tränande.
Gillar Husse att ta bilder får man ställa upp!
Missa, Mollys julklapp förra julen uppskattas till fullo! Kollar varje gång Missa kommer in vad hon haft för sig!


Vän med ALLT, intresserad av ALLT.

Sammanfattningsvis:fyra raseer:
  • Border Collie - lättlärdhet, arbetsglädje, rörelser, energi, "Husseöga", Samarbetsglädje, det eleganta utseende(nos, ögon)
  • Lapphund - trofasthet, samarbetsvilja, "Husseöga", den blänkandesvarta  pälsen
  • Schäfer - utseendet(öron, svans, kropp), men elegantare, arbetsmoral, allert, skallet
  • Sibirien Husky - rörelserna, snabbhet, "aldrig-ge-upp"
Kort sagt, skulle jag, innan jag träffade Molly, ha fått i uppgift att beskriva den för mig optimala hunden och göra en teckning, skulle jag ha beskrivit Molly!



3 kommentarer:

  1. Det ska bli helt fantastikskt att få träffa denna otroligt fina hund.

    SvaraRadera
  2. Hon är helt underbar och du är en grymt duktig ledare!
    Ha en fin lördagseftermiddag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera