söndag 7 oktober 2012

Kärt återseende

Så var det dax............ att bytaa till vintergarderoben.

Fram med alla vinterkläder och hänga ut dem på vädring.
Fiskartröjan vägar jag inte hänga på en galje för då blir ännu längre.... får inte gå nedanför min fingertoppslånga svarta skinnjacka. 
Knapptt jag kommer ihåg hur varm och skön mOver-jackan är  .... och fortfarande så snygg! Vissa kläder blir bara snyggare med åren............., som vissa människor?!

Så är det bara att packa ner alla sommarkläder i "under-sängen-lådorna", säga "hej då", rulla in dem under sängen igen.  Så fick jag städat ordentligt under sängen också. Bra veta att det görs ....... åtminstone 2 gånger per år.
 ....... och så hoppas på ett soligt återseende av sommarjackorna och kortärmtröjorna i slutet av april.


4 kommentarer:

  1. Jag det finns definitivt människor som blir vackrare med åren om man ser förbi skalet. Kram M

    SvaraRadera
  2. Låter bra det att tröjan inte får gå nedanför jackan, tycker faktiskt det är en viktig detalj i klädseln.
    Sedan tycker jag att både tröja och jacka är väldigt snygga också!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  3. Hejsan Ingemar!
    Ja det är väl snart dags för vinterkläder även här nere i södra Sverige, jag funderar på om det inte är dags att ta upp båten nästa helg, det är många som låter båten ligga i året runt här nere, det är ofta isfritt i havet här hela året, men jag brukar ta upp den.
    Ha en riktigt trevlig start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Hej Ingemar.
    Vintertid önskar jag ibland att jag bodde i ett varmare land, men när jag sen tänker riktigt efter så vill jag nog inte det ändå, jag tror inte jag skulle uppskatta dom andra tre årstiderna så mycket om inte vinter funnits.
    Det är bara att bita ihop och uthärda vintern trots allt.
    Jag hoppas du får en härlig måndag med mycket sol.
    Kram.

    SvaraRadera