måndag 1 oktober 2012

Många nya kompisar

Molly och jag har åkt tåg idag från Söderköping till Kramfors...... en 7-timmarsresa.
Oerhört fostrande för en hund att få vistas i en liten kupé med 5 andra hundar.
Det gäller att gilla läget!

Är man en 6-månaders Bision Havanais blir man lite trött av alla nya intryck.

Denna lilla krabat hade en egen kupe i kupen, gillade mest att kolla in de andra hundarna från sin väska..

Molly skulle naturligtvis kolla att alla hade det bra.

Här är det en Dansk/svensk gårdshundskille som hon har en pratstund med
Och jag tycker att det är jättebra att hon lär sig att umgås med alla möjliga hundar, utan att det behöver vara lek eller gläfsande.

6 kommentarer:

  1. Oj va hon får vara med om Molly. Vad jag kan gissa tyckte väl även du att det var trevligt med alla "mattar" och "hussar" som delar ditt hundintresse. Välkommen hem föresten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för Välkomnandet, Pelle!
      Det känns mycket bra att komma hem, även om dagarna i Söderköping varit jättefina.
      Och skorstenen nysotad Fantastiskt!
      Ja, vi hade intressanta timmar med hundprat.....och raser jag aldrig sett:Bision Havanaois, Dansk/Svensk gårdshund.....spännande raser, som var nya för mig..
      /
      Ingemar

      Radera
  2. Hej Ingemar!
    Det är en ganska lång resa från Östergötland upp till dina trakter, under vintertid vågar man nästan inte åka tåg längre, nämner dom snö i väderprognosen slutar allt att fungera både för banverket och SJ.
    Härliga hundar är det som du plåtat, hundarna kommer oftast bättre överens med varandra än vad vi människor gör, vi kanske borde lära av dem.
    Jag passar på att önska dig en härlig helg.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    En bra sak med hundar är att man måste gå ut med dom oavsett väder, nyss var Rambo och jag ute på stranden och rastade honom en timme trots att det regnar småspik, utan hunden hade jag nog undvikit utevistelse en sån här dag.
    Ha en riktigt trevlig fortsättning på höstveckan!

    SvaraRadera
  4. Hej igen Ingemar.
    Det där jag bloggade om heter "Lensbaby" och med den kan man vrida och justera objektivet på olika sätt så att du kan få fasförskjutna bilder, du kan om du vill ta en fullskalig bild på en skog och ändå bara ha ett enda löv som är riktigt skarpt medan resten av skogen tonas ut, Wolfie köpte det jag fick av honom i den fotobutik vi brukar använda, fråga på din fotobutik, har dom det inte kanske dom kan ta hem det, priset Wolfie gav var 2.500 kronor, troligen finns det ännu billigare på nätet, men om du handlar där så kolla först upp att det är en seriös handlare du köper det av.
    Andra Tilt and shift objektiv kostar vanligtvis ruskigt mycket pengar.
    Jag önskar dig återigen en härlig fortsättning på veckan.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Nya raser för mig också, den bruna lilla varelsen var ju för söt. 7 timmar det är mycket och långt det..

    Kram
    Cia

    SvaraRadera