tisdag 9 oktober 2012

Schottis

- Ska vi ta en schottis, Molly?

Egentligen tror jag att alla hundar och kattor gillar varandra.............. bara att de pratar lite olika språk.
Katter flyr så fort den blir jagad och hundar jagar allt som tar ifrån
Bara vi människor inte låter det uppstå en hund-jagar-katt-situation, så fixar de resten själva.
Svårare är det inte!

Fredagsmys i TV-soffan.

När de väl har lärt sig varandras "språk"
 .....att jakt kan vara väldigt kul, ligger inte trasmattorna säkra långa stunder,
särskilt på mornarna när Missa kommer in från nattens jakt.
Då det är rundgång i huset utnyttjar de detta faktum till bristningsgränsen.!

När Molly får övertaget kan det ibland se ut som hon skall göra slarvsylta av katta (lägg märke till att hon med käkarna omsluter hela katta!), men katta är i underläge bara så länge den tycker att det är ok. Helt plötsligt slår Missa alla fyra tassarna om Mollys huvud och rusar med blixtens hastighet och svansen rätt upp ett varv till!
Molly och Missa = sant


6 kommentarer:

  1. En sådan härlig bild, du har definitivt rätt i vad du säger, det är vi människor som ställer till det i många situationer. Kram M

    SvaraRadera
  2. Så härliga foton av dina djurvänner! Min pappa hade också en hund och en katt som nästan betedde sig som dina djur. De åt från samma matskål, sov bredvid varandra och lekte (fast kanske inte så hejdlöst "våldsamt" som dina båda). Jag har förstått att hela norra delen av Sverige har råkat ut för de senaste dagarnas regnoväder, precis som här på andra sidan Kvarken. Det har visst varit avstängda vägar och hus som evakuerats även hos er. Nä nu vill vi ha bättre väder!
    Ha en fortsatt bra vecka!

    SvaraRadera
  3. I alle dager ! Trodde nesten du hadde tatt bilde av min hund hihi...de ser så like ut. Min hund er en blanding av to raser da , Border Collie og Sort Elghund. Fine bilder !

    SvaraRadera
  4. Hej Ingemar!
    Jag minns i min gröna ungdom, då jag såg ett ordentligt slagsmål mellan en katt och en hund, om och när det händer har oftast hunden inte en chans, men som tur är så är både hundar och katter individer och därför tror jag att det oftast går bra att ha dom tillsammans.
    Jag vill passa på att önska dig en riktigt bra avslutning på veckan!

    SvaraRadera
  5. Hejsan Ingemar!
    Det är ingen tvekan om att dom trivs bra ihop, så uttrycket att vara som hund och katt är absolut fel.
    Så vill jag önska dig en härlig och solig hösthelg, det där med solig får jag naturligtvis be SMHI om hjälp för att ordna.
    Kram!

    SvaraRadera