onsdag 28 november 2012

Tågsäkert

Senhösten är ju inte tänkt för långturer med bil!?
Ljust ett par timmar per dag.
Billjusen äts upp av den svarta, ofta fuktiga och reflekterande vägbanan.
Naturligtvis tar Molly och jag tåget till Umeå!
Parkerar bilen vid Kramfors station.
Gratis.
Med motorvärmare!
Fantastiskt!

Molly kan ägna sig sin favoritgren: Oxytocinskapande - att få barn att må bra!

....när hon inte ligger vid min plats: "Det kan ju ramla ner något gott"
Och jag läser någon bok ur surfplattans bibliotek och smörgåsfikar.
Reflekterar: "Varför heter det Umeå C, Örnsköldsvik C............ men Kramfors station... på alla skyltar!? ......... och Höga Kusten Airport...... på skylten vid flygplatsen vi passerar, som ju inte ligger i Världsarvet!?"
Ja, bara låta tankarna leva sitt liv 
utan att vara på helspänn för att det ska dyka upp en älg framför bilen.

På hemvägen leker jag med en ny app Stefan hittat och där man kan skriva direkt på bilden....
....riktigt användbar.

.. eller lyssna på musik ur surfpolattens HiFi-lurar...
.. eller lyssna på P1:s Spnanarna som jag missade i fredags.
Surfplattan är som gjord för resa.....tågresa.
Och hipsi vipsi,............. är jag hemma igen ..... 
1 timma och 26 minuter från Umeå.
Fantastiskt!
...vederkvickt till både kropp och själ.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar