torsdag 9 augusti 2012

Proffs i samverkan

I morse kom så STORA grusbilen. Lite funderade jag på hur han skulle lyckas köra upp till Konvaljbacken.
Då jag behövde 6 lass skulle det ha blivit mycket besvärligt att bära upp gruset med traktorskopan.

"Jag tror att jag backar", sa Charlie och tittade i spegeln hur han skulle svänga

Utan ett enda omtag tog han sig alla lassen uppför den smala krikigaoch branta  vägen

För varje lass som Charlie tippade så planerade Pelle med sin fyrhjulsdrivna traktor ut gruset och trampade till innan Charlie kom med  nästa. Det tog bara tjugo minuter att åka till grannbyn efter nästa. 

Någon minut innan det nya lasset kom hann Pelle hoppa ur traktorn och belåtet se på resultatet.
Jag har sagt det förr, men det tål att sägas igen: "Utan din hjälpsamhet, Pelle, skulle jag stå mig slätt!"
  
Nu är hela uppfyllningen klar, 40 cm ,  för att bygga carporten och bilen verkar trivas..... bara själva porten  som ska på plats.. Det blir till våren.
På bara 2 timmar var allt klart, så smidigt och fort det går när proffsen samverkar.

5 kommentarer:

  1. Va härligt det är när folk som jobbar kan sin sak och va fint det blev. Kram M

    SvaraRadera
  2. Jag har sagt det förr , och jag säjer det igen : "Det är kul om man kan vara till nytta och hjälp för nå´n" . Kul också att du är nöjd med resultatet. Nu är det bara resten kvar.
    Ha de´/ Pelle

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig anonyma kommentarer raderas.
      /Ingemar

      Radera