torsdag 30 augusti 2012

Anslående vacker

Som sista puzzelbit till vårt nya (omgjorda) torg
kom så anslagstavlan.
Som en liten tjärad stuga?
Mycket mindre, upplevs det som, men med stora ytor att sätta upp anslag alla ortens begivenheter på.
Den har varit i brul bara några dagar och redan finns mycket att kolla in!
Jag hörde från en kompis i Torneå, Finland; att där hade man döpt torget till Viktoriatorget och hipsi vipsi kom Kronprinsessan och invigde torget. Gratis och franko!
Vi borde kanske ha döpt vårt torg till Estelle?

7 kommentarer:

  1. ¨Trevlig anslagstavla!!
    Men inte behöver vi/ni ngt so called "Kungahus"!!

    Kram , Kerstin

    SvaraRadera
  2. Jag är säker, Kerstinn, på att många skulle gilla om Estell kom och invigde vårt omgjorda torg, men jag är inte säker att jag skulle vara där och sola mig i glansen!
    Kram!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. En anslagstavla som är ett helt torg, det är bra det. Men ni behöver ingen Estelle för att inviga det.
    Ha en bra helg, kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neeej, torget är mycket meeer är anslagstavlan: fina stenblock(<Nordingrågranit?) som avgränsar mot bilarna, en lekfyndig modul som t o m Ekeröunngar tycker är "häftig"!! Fin plantering mot vägen och rustika bord/bänkar för att inte tala om belysningen (ledlampor som knappt drar någon ström!)
      Kolla in på nordinga.nu så får du se meeer!
      Trevlig Helg!
      Kram!

      Radera
  4. Vilken "ordekvillibrist" du är. Tänker på bloggrubriken.
    Ha de /Pelle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En blind höna hittar ett korn ibland också!
      Trevlig Helg ..... där på andra sidan sjön som jag bara skönjer idag genom REGNET!!
      /Ingemar

      Radera
  5. Den anslagstavlan gillar jag, faktiskt den finaste jag sett!

    Kram
    Cia

    SvaraRadera