onsdag 12 september 2012

Carport ...... mitt inne i skogen

Det har sina fördelar att vandra i skog och mark.
Förra veckan gick jag från Mullabacken mot Sörle.

När jag passerade den igenväxta skjutbanan, tänkte jag: "Det där taket borde man kunna göra en carport av!?"
När jag kom hem hojade jag till Sven-Erik och frågade om jag fick plocka ner taket och förvandla det till carport.
Inga problem!

Sån't här klarar jag inte utan experthjälp. 
Kontaktar alltså LOA. 
Inga problem!
LOA är en fena på det mesta!
Han "är inte kokt i bara ett vatten"!
På ett nafs hade vi tagit ner takplåtarna!

I och för sig är det ett STORT nöje att jobba med LOA, men det blir absolut inte sämre av kafferast och SOL!

Snart hade vi plockat ner "det hele".
Oj, vad spikarna satt.....och många....5-tums och 6-tums
Jag som trodde att militären mest rattade flygmaskiner och sköt med raketgevär ....
och så verkar de mest ha tränat på att SPIKA!
Alla plåtar och stolpar ska få ligga till sig och vänja sig vid tanken att bli carport....
Och LOA har inte tid förrän då.

3 kommentarer:

  1. Kraam !!för din mening om att stolpar etc ska " ligga till sig och vänja sig vid tanken att bli carport" !!

    SvaraRadera
  2. Oj! Glömde ; Kerstin !

    SvaraRadera
  3. Hej Ingemar.
    I bland skall man ha tur, det sägs ju att den som söker den finner och du fann en hel carport.
    Tror du inte att militären lärt sig spika när dom ju övat under de senaste åren med att spika igen nästan hela det Svenska försvaret?
    Så vill jag önska dig en riktigt trevlig hösthelg.
    Kram.

    SvaraRadera