lördag 1 september 2012

Sista papperstidningen?

Idag när jag hämtar min DN ............. är det nog för sista gången.
Ja, visst är det mysigt att sitta med min kaffekopp, tända ett ljus i höstmörkret och bläddra bland Världens händelser............ 
Även om jag t ex inte gillar att man skriver så oerhört mycket hur man utser kandidater till presidentvalet i USA..... mycket mer än när det t ex var presidentval i vårt grannland Finland........... och nu är det bara kandidaterna som ska utses. Konstigt att det toppar Sveriges nyhetsdrakes nyheter!
Jag gillar DN ............ 

... men nu ska jag få den till min surfplatta.
Då.....
  • får jag den alltid där jag är,  oavsett var jag är
  • har tillgång till alla artiklar från 2006 till idag
  • får den varje dag, även söndag
  • slipper fara till återvinningen med alla tidningar...........
     kanske sparar något kalhygge?

....... men tidningskänslan?

Jo det ska t o m prassla när jag bläddrar.

Ska bli spännande att se

Till veckan kommer den!


4 kommentarer:

  1. Grattis till den, hoppas att du kommer bli vän med den, jag har ju fortfarande behov av att det prasslar, kram M

    SvaraRadera
  2. Här har det slutat att prassla för längesen :)

    Ha en fin lördag/Kristina

    SvaraRadera
  3. Blir intressant att höra hur du upplever förändringen för visst torde detta vara en tänkt framtid för papperstidningen. Jag är en idog läsare av DN och fortsätter att prenumerera traditionellt för jag gillar att läsa liggande och tycker att det är jobbigt att tillbringa för långa stunder vid datorskärmen. Jag blir trött i ögonen och får ont i nack och rygg.
    Tidningarna börjar också bli ohemult dyra att ha, DN kostar väl över 4000 per år. Hur mycket billigare blir ditt alternativ?
    Argumenten pris och pappersslöseri är tunga, tycker jag. Personligen är jag iaf inte redo för skiftet.
    / Anna

    SvaraRadera
  4. Ingemar, du är en riktig "prylnisse" . Inget elakt menat, kanske lite avundsjuk bara.

    SvaraRadera