lördag 15 juni 2013

Lärarleg.......i examenstider

Idag på morgonen fick jag min lärarlegitimation.
Jag hade ju gjort mig en bild av att jag skulle bli nerbjuden till Utbildningsdepartementet och vid en enkel ceremoni få mota ett fint diplom ur Björklunds hand och därefter en rejäl fanfar............. men tji fick jag!

7.45 visslade det till när jag satt på altanen med morgonkaffet.
Lärarlegitimationen kom till min surfplatta......... som en simpel PDF-fil.
Ingen trumpetfanfar..............men en diskret busvissling är inte att förakta!
Griffeltavlan tyckter också att det är märkliga tider vi lever i.
Och nu är jag behörig till att undervisa i oerhört många fler ämnen och årskurser än jag hade en aning om att jag behärskar. Jag behörig att undervisa i "svenska som andraspråk" t ex. Det var på tiden! Svenska har alltid varit mitt andraspråk. Kubbemålet mitt modersmål! 

Härlig känsla  att Björklund tror på mig!




1 kommentar:

  1. Men Ingemar, du fick väl ansöka om den? Skrapa med foten trots lång utbildning. Kul också att du är behörig inom fler områden, Björklund är generös och jag visslar en fanfar!

    Kramar från "kollegan"
    Cia

    SvaraRadera