onsdag 12 juni 2013

VILKEN KÄNSLA !

...det var att köra in i carporten för första gången.  Ja, ännu återstår några små detaljer, som tak och väggar, men det svåraste är gjort...... att gräva ner stolparna med än en halvmeter och fixera dem.

Vattenpasset kom väl till pass................många gånger!

Gräva, gräva ......gräva

packa, stampa, stampa!!

Bilvidundret blev lagom moloken, när jag backade ut igen, för att sträva alla stolpar och fixera dem.....
...för i morgon blir "stora lyftet" väl i klass med när man förankrar brosegment på nya bron över Sundsvallsfjärden. Jag hade gruvat mig för hur vi skulle lyckas lyfta upp de längsgående hela, tunga stolplängderna som skall ligga ovanpå de nergrävda stolparna. "Inga problem!", sa Pelle. "Jag har ju timmerkran på traktorn".
Imorgon kommer han........så spännande!!
En härlig känsla att få bo och leva i en by med sammanhang: med duktiga och hjälpsamma medmänniskor.
Igår PG, vars släp drog hem panelbrädorna från Hump, idag LOA, imorgon Pelle och LOA......
.....hoppas bara att jag kan hjälpa tillbaka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar