fredag 24 september 2010

Stockstugan

...börjar ta form. Peter är här och llistar idag. Att jag själv klarat att panela hela rummet och klicka i golvet är jag riktigt stolt över....... samtidigt som jag tränat Molly. .T o m Peter, som är proffs, gav mig beröm. Att det är Peter som listar är jag mycket glad för. Ingen gör sån´t så snyggt som han. Han väljer den bästa listen och kapar så att man ser inga skarvar (nästan). Rummet ska varken ha gardiner eller blommor, så det kräver att listnngen blir bra..... inget kan gömmas bakom gardinerna.
Stockstugan är den senaste utbyggnaden av Konvaljbacken. Jag höll på att skriva "sista", men man vet aldrig. Nu när vi ser hur fint det blev har det kommit förslag om att bygga ett exakt likadant rum åt motsatt håll, ett sovrum. ........ men bara 2 fönster då, (Stockstugaan har 5 fönster). Ett sovrum på 20 kvadrat skulle kännas lite maffigt.
Stockstuga kommer att bli ett allrum, med kökssoffa (som du ser), stort bord, skänk och läshörna. Kökssoffan som jag hittade på blocket har varit min dröm hela livet, den är så stor att vi fick bära in den inna dörrarna sattes in. 

1 kommentar: