lördag 7 januari 2012

Här blir perfekt

Vi har haft en "diskussion" jag och Missa, var hennes liggplats skall vara. Hennes infall om att sova bakom böckerna i bokhyllan gillade inte jag; svårstädat och rasrisk. Jag ville att hon skulle sova på byrån. Det gillade inte hon. Hon ville sova närmare husse. 
"Du sitter ju ofta vid datorn, skulle inte jag kunna ...."
"Du kan inte ligga på tangentbordet!"


"Här bakom skärmen då? Här har du full koll på mig, bara att vika ner skärmen?"
"Och jag kan ha full koll då dig, Petson! Tycker du verkligen att det där är den bästa bilden av mig?"

"... och här sover jag sååå gott!"



2 kommentarer:

  1. Som du ser går det inte att dressera en katt på samma sätt som en hund. Men det är kanske också det som är charmen med katten.

    SvaraRadera
  2. Hon verkar riktigt gosig den där Missa..
    Det är så mysigt med en katt som vill vara nära.
    Ha en fin dag/Raya

    SvaraRadera