torsdag 5 januari 2012

Börjar förstå....

.... att det är skillnad på katt och hund.
Missa är hundvan. Familjen som fött upp henne  hade två hundar. Det innebär ju inte per automatik att hon och Molly kommer att "dra jämt"................ men det gör de.

..... är helt avspändea i varandras närhet och "pratar med varandra" varje morgon och varje gång som Molly kommer in. Missa är avundsjuk på Molly, som springer ut och in som hon vill. 
Missa är ordinerad innevistelse till kommande tisdag. Innan dess ska hon lära sig att här inne på Konvaljbacken  severas den godaste mat hon kan tänka sig och här finns också de snällaste och roligaste hon vet. 
Molly gör sitt aööra bästa för att övertyga nykomlingen om sin förträfflighet och vaktar inte ens maten och jag hinner intes ätta mig förrän  Missa sitter i mitt knä.
Katter är ju inte som hundar. För en hund räcker det att veta att "Detta är min ledare" så är resten fixat. 
En katt behöver ingen ledare utan är "foder och känslostyrd" på ett helt annat sätt.Tur att jag har kattkunskaper i familjen. Själv har jag inte haft katt sedan jag var liten pojk, och känner mig lite osäker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar