onsdag 11 januari 2012

Målet

Missa har vekligeh gjort sitt intåg på Konvaljbacken,
Tala om sjlvkänsla! 
Molly blev både "starasyster" och "bedis"........ samtidigt!
Molly kryper upp i mitt knä så fort hon hade chansen, hon vaktar inte sin mat utan låter Missa ta matukulor som onm det vore en självklarhet.
När båda är  ute ska Molly visa ALLA  hejdundrande lekar hon kan hitta på....... samtidigt! 
Molly springer rätt över Missa med en tvåmeters trädgren i munnen.
Missa låtsas bli förskräckt och springer upp i närmsta björk.............
men inte högra än någon meter, bara så att hon visar:
"Jag kan klättra. Det kan inte du! Hi hi hi!"
Nu efter 1½ vecka har det normaliserat något...
För första kvällen på lääänge ligger de avkopplade på sina platser. 
Missa reser sig och gäspar, innan hon gosar ner sig ii fåtöljen gen.
För tredje dagen har missa nu varit ute..........
 idag  så länge hon själv velat
 intagit sitt revir
Bäva månde..... !



3 kommentarer:

  1. Verkligen roligt att höra hur bra det har gått. Jag ser på bilderna så ser jag värmen hos de två och att de har funnit varandra. Ni har lyckats.
    Och lekarna som du beskriver.. Att leka är att lära! Molly tror jag är en himla underbar hundtjej!

    Den här Missa verkar inte ha några baktankar, som att "jag ska väl försöka rymma vid första bästa tillfället.."

    Ha en god fortsättning..
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. Låter som ett bra kompisskap.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  3. Terve Ingemar !
    Det är rätt och mycket intressande ditt Zoo i Konvaljbacken. Naturligt. Molly och Missa tillsammans är kompisar. Jag ville se det. I mitt hem vi har haft också kattor och hundar, men de var vilda och aldrigt kompisar. Bara om nån besökande hot kom, de var samma några minuter efter fiende har fördrivit. Och kunde se, de njöt, igen vi kan vara i fred.
    t lapp i Sirkka

    SvaraRadera