lördag 7 juli 2012

Good enough....

... is Good enough!
eller
Ibland får man "spöksyner"

När resultatet inte blir som jag vill ha det brukar jag antingen lägga i nästa växel - så att eländet blir klart och kan lämnas för nya SPÄNNANDE projekt, eller så tar jag hjälp av någon, som jag då kan skylla på: "Hade jag målat själv hade det nog blivit bättre."
Jag ringde min dotter i sommarhuset i Sandvika. Hon hade ju målat alla taken i deras källarplan förra året.
Hon kom och hade många erfarenheter, som gjorde resultatet JÄTTEBRA!
Grundmåla så många varv att det täcker..... sedan ytfärgen. 
Lägg pengarna på grundfärgen!
Fortfarande tycker jag att det ser flammigt ut!
Idag såg jag en långpannestor gulaktig fläck där jag målat klart.
När jag ska flytta undan möbler och mojänger för att måla om fläcken ser jag att den försvinner när jag ställer undan uplighten som stått rakt under den. Ljusreflex alltså!
Hur ofta sitter man och anvarar ett tak?
Ett varv till så får det vara BRA!
...........  så mycket ljusare rummet blev!!

2 kommentarer:

  1. Det tog mig många år att gilla vitt men nu vet du ju att jag gillar vitt och det ljus det ger, ditt tak kommer bli superbra!
    Ha en fin söndags eftermiddag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Jag tror bara att det är du som ser den fläcken alla andra tycker säkert att det är jättefint.
    Kram M

    SvaraRadera