söndag 29 juli 2012

Så lika

Sverige är vackert!
Har den senaste veckan besökt Söderköping och Falun.


En bild från respektive stad.
... båda bilderna tagna  i morgonsol --- förstås!!
Håll med om att  likheterna är påtagliga.
En skillnad är att i Falun finns Tonys Pizza med Jörgens favorit Quattro stagioni
.... men det är klart i Söderköping finns Jannes hembageri med sagoligt GOTT surdegsbröd!
Söderköping måste ha svenskt rekord i antalet papperkorgar!? ........... och alla töms VARJE morgon!
Inte bara papperkorgarna var tomma..... även ån var tom,............... nästan tom!.......på vatten.
I Falun var både ån och papperkorgarna till brädden fulla!
Jag gillar när ån är full och papperskorgarna tomma!


6 kommentarer:

  1. Hmmm, njaeee.....

    En Söderköpingsbo

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag föredrar surdegsbrödet, kram

    SvaraRadera
  3. Hmmm, URSÄKTA, men nog är allt ån i Sörping fylld med vatten !!?
    Vad var det för en tömd å du hittade ??
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. F´låt, Kerstin, men med Norrländska mått mätt VAR ån TOM heeela tiden! ,,,, men då jag är mycket mån om min good will just i Söderköping, (vill ju komma tillbaka), så ändrar jag på bloggen! Kolla!

      Radera
  4. Tycker att hela Sverige har blivit mer skitigt, dvs papper, tomflaskor och burkar lite överallt. jag hörde att det är ett stort problem med aluminiumburkar som mals sönder och äts av deras boskap. Följden av det blir slakt!
    Håller med; ån ska vara full och korgarna tomma eller tömda.

    Ha det gott!
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här i Sverige nödslaktades 200 kor ifjol pga kon ätit rakknivsvassa aluminiumremsor då läskburkar kastats ut från bilar och hamnat i bondens slåttermaskin. Från traktorn är det ju omöjligt att se att en tomburk ligger där.Kons mage trasas sönder. USCH!!

      Radera