torsdag 12 juli 2012

Regn, regn ..... och åter regn

Blötare än en blöt hund efter Rundan........... i regn förstås
Regnmätaren svämmar över!

Altangolvet  - regnblankt!

Gräsmattan är för vattensjuk att kunna kllippas
Då har jag ett val att göra!
Antingen kan jag välja att klaga och gnälla över allt regn,
själv bli på dåligt humör och även kontaminera sin omgivning, 
göra ALLA på dåligt humör!
Hur roligt är det att umgås med idel "dåligt-humör-människor"?
Eller så ......

göra eld i bastukaminen och ta ett luvligt bastubad.
Många undrar hur jag har gjort för att få Molly och Missa att gilla att bada bastu.'
Jag brukar svara med en motfråga: "Har du provat själv nån gång med din hund eller katt?"
Lätt som en plätt! ........ och trevligt!

... få en lång läsupplevelse med några av de böcker jag somamrlånat i bokbussen.
Antingen tar jag en tur till Afrikla genom att läsa Libeerto eller så en oerhört spännande bok av Kepler. Jag brukar i regel läsa två böcker samtidigt.
Jag väljer de senare alternativen!
... och alldeles GRATIS!
En annan bra regnaktiviteter är att baka, då får man också den härliga doften i hela huset!
"Happiness is a choice", som spanjoren sa. 

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska välja bastun! Kram M

    SvaraRadera
  2. Bastu och en skön lässtund, låter som ett bättre alternativ än att beklaga sig över vädret, men liiiiite påfrestande är det...regnet alltså...fast då blir väl elen billig, för nu är det är väl påfyllt i alla reservoarer och det är ju positivt...

    Ja vi har alltid ett val...hur vi ska värdera alla situationer, endera positivt eller negativt...

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Terve ! Varför inte med bästa kompisar i sauna ? Djur har nästan samma behov som människor. Och de älskar sauna om du dresserar. Och behöver inte mycket. De blir vana, när de ser röken kommer ut korsten och hussen ser lycklig. I naturen är många myggor, getingar, fästingar (hyi !),spindlar som bitar dig och kompisar. Vad är härligare än ha mysig sauna med vasta. Allt klåda är bort och underbart avstressad kroppen.
    Jag hoppas regnet är borta, men vi måste ha sauna varge dag i alla fall. Vi kommer efter två veckor. Ha allt bra !
    t Lapp i Sirkka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menade kroppen är inte "bort", men har underbart avstressad förnimmelse. Korrekt ?
      ..samma

      Radera
  4. Härligt att du har djuren med dig, överallt! Jag tror de har en glad husse som badar bastu, läser och bakar. Det är inte dumt de!

    Önskar er en fin kväll!
    Cia

    SvaraRadera
  5. prövar igen för att se om det blir error 503

    SvaraRadera