måndag 30 maj 2011

Tio tusen.....

.... väldoftande liljekonvaljer 


 mötte mig i dag, när jag kom ut på altanen med den rykande kaffekoppen i handen.


Hela framsidan av Konvaljbacken är fylld av dessa vackra blommor. 
Livskvalite!
........ men ska de blomma redan i maj?
Morgonstunden på altanen var något senarelagd idag, då jag deltagit i radioprogrammet Ring P1.
 Jag skrev ett mejl till dem i fredags, då jag såg att BNP (BruttoNationalProdukten) ökat med 6,4% under första kvartalet samtidigt som en undersökning visar, att vi människor inte märkt något ökat välbefinnande sedan 1970. Jag  hade naturligtvis kommentarer till detta samband. 
Under fredageftermiddagen ringde de och ville absolut att jag skulle vara med idag. Det var lite pirrigt att sitta i luren och vänta, men roligt när jag väl kom fram. .... och kul att inslaget verkade väcka debatt av de inströmmande mejlen som de läste upp. 
Skönt att sätta sig i konvaljdoften och lyssna till resten av programmet. 

3 kommentarer:

  1. Tjena radiokändisen :0)Vad trevligt att höra att det gått BRA för dig Och att du fått gjort din stämma hörd..om det vi pratar om alldeles för lite en som vi borde prata lite mer OM och myckre HÖGRE..Hoppas du hinner med att få sitta lääänge på din altan bland doftande liljekonvaljer och snickra på fler ord av den här karaktären,om VÄLBEFINNANDE Kram

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att höra din röst, och modigt att kasta sig ut i etern!
    Morgonsol från klippan på Hönö
    till backen vid Höga kusten..

    SvaraRadera
  3. Fin blomma, liljekonvalj. Att du har så många, vilken lyckans ost!
    Ha en fin helg nu.. Kram/Raya

    SvaraRadera