onsdag 11 maj 2011

Tillfället gör hoppet !

Varje vandring i skogen, handlingstur eller medlarträff ska innahålla något spännande för Molly! Då blir det så mycket roligare att följa med................. men viktigt också att hon får vara hemma, var och varannan gång. Men på skogsvandringarna kan hun ju inte vara hemme.... måste ju tänka på mig själv med. En skogsvandring är ingen skogsvandring utan hundmedföljare. Men möjligheten att Molly går med mig och inte fäljer med för att göra egna saker är att jag hittar på roliga saker under turen.

Idag passerade vi en hemgjord vägbom .....

Tillfället som gjort för hoppträning. 

Hoppträning kan ju varieras i det oändliga. Något som var nytt för Molly och som hon hade svårt för var att jag hade en stor kamera för ansiktet och gav kommandon............ men hon förstod, vad jag ville......... 
efter lite träning.



2 kommentarer:

  1. Att träna sig på att hoppa ..utvecklar ett självständigt intiativtagande och mod Och kopplar så på automatiken, inför svårigheternas verklighetshopp :0) Önskar er båda en hoppfull dag Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilka härliga bilder! Är du nöjd med nya kameran?
    Ha en underbar onsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera