fredag 20 maj 2011

Ska vi inte basta snart?

Det kan tänkas att det är önsketänkande, men visst......

verkar det är just detta Smulan tänker när hon ligger på fönsterbrädan i Solrummet och blickar ut på bastun?

Dagen har i övrigt förflutit lugnt för Smulan. Hon har legat på fönsterbrädan bakom Kronblomsoffan och njutit i solskenet, medan jag och Molly varit ute. Jag har snickrat ett nytt broräcke (Staffan skulle bli grön av avundsjuka!) och Molly har "hjälpt till". Tror att det är bra för Smulan ha lugn och ro. Vi har bara stört genom att komma i för lunch och kaffe. 
Till och med när Pelle och Exa kom förbi, satt vi på altanen för att inte störa..... men det var ingen större uppoffring i det ljuvliga vädret.
.Undrar just vad Smulan uttrycker?  ............ är ett tag sedan jag hade katt, 50 år närmare bestämt, så jag kommer inte riktigt.ihåg , .... 

men visst var det så att när de kisar såhär då tycker de att livet är ganska mysigt och det är nära att de börjar spinnna?


Erkänn att man känner sig i underläge, rent mentalt när de spänner blicken i en.......... katterna, men Smulan har ju så milda ögon?!

2 kommentarer:

  1. Hej.. :0) Visst är det mysigt med en katt i huset
    Önskar er många goda stunder tillsammans Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken sötnos hon är, Smulan..
    Jag hade en katt som liknade mycket henne, hon försvann i november 2009 och saknar henne fortfarande. Jätteduktig musjägarinna och väldigt självständig.
    Det är väl inte fel att ha en katt om man bor på landet, där passar dem bäst..
    Trevlig helg önskar Raya

    SvaraRadera