söndag 28 augusti 2011

Till Världen !!

Nu kan jag lägga till Farfar i mitt redan digra cv.
..... medlare, friherre, pensionist, tidsdisponent, farfar är de senaste tilläggen!
Undrar vad som blir nästa?

Samuel, eller Sam, föddes igår 18.05. 

Att välja ett internationellt gångbart namn var lättare förr, när internationellt betydde att det gick att uttala på  amerikanska ...... numera måste ett internationellt namn även kunna uttalas på kinesiska. 
Sam är perfekt!
Man kan ju undra hur Ingemar skulle låta på filipinska eller kinesiska.
Det är nog därför han inte heter Ingemar?!
Tiderna förändras!

Farfar stolt som en tupp,.......... lite "kääret" faktiskt !


5 kommentarer:

  1. Grattis Farfar!!
    Det var en rar pojke och fint namn har han fått. Tänk vilken lycka det är med barnbarn och det är klart att man ska vara stolt!

    Kram,
    Regina
    (både farmor och mormor)

    SvaraRadera
  2. Grattis FARFAR.
    MVH Marianne o Pelle

    SvaraRadera
  3. Hipp,Hipp HURRA..Till DIG som blivit farfar
    De nyblivna föräldrarna,som jag önskar allt GOTT Det nyfödda barnet VÄLKOMMEN till den HÄR världen..den är riktigt bra faktiskt..när allt kommer omkring

    SvaraRadera
  4. Först, allra varmaste grattis!!!!
    ..så härligt med en ny liten världsmedborgare..
    ..så har jag gått igenom många av dina tidigare inlägg, i sommar har jag inte alltid gett mig tid att titta igenom mina bloggvänners uppdateringar. (Har för egen del mycket sporadiskt lagt in några bilder.)
    Det är alltid lika trevligt att ta del av livet i smått och stort på Konvaljbacken. (Har dock inte kunnat finna något bland inläggen om ditt måleri,men målarlådan kanske ligger och vilar lite..)
    Regnet vräker ner på min skärgårdsö idag, härligt det också, bra "arbetsväder",
    kram fr Tina på Hönö

    SvaraRadera