söndag 14 augusti 2011

Mejslar fram Konvaljbacken

Visst är det fint när det är lummigt, men nu ser man ju inte  varken bastun eller Lilla Grå för alla träd ...... eller granar rättare sagt. De "tar bort" alla vackra tallar som också finns på Konvaljbacken. 

När så Lars-Göte kom förbi en dag och ville "ta reda på" några jättegranar som vetter mot hans skifte. Jag svarade: "Du får granarna däruppe ........... om du då tar ner de stora granrna runt bastun"  I samma stund beslöt jag mig för att ta ner alla granarna runt bastun, stora som små. 
Idag började jag att mejsla fram Konvaljbackens fina hus genom att börja ta bort de små ..... i väntan på Lars-Göte.

 Jag har fällt 6 granar, 1 tall och en björk  ........... Pelle erbjöd sig att låta mig lasta riset i hans stora traktorsläp och tippa det närmare sjön, där det är lättare att elda utan risk för brand........ Vad skulle jag ta mig till utan all den hjälp jag får av Pelle............ Först tyckte jag att det kanske var att ta i att ta hit STORA släpet för lite ris....... Släpet blev fullt ........... med råge.

Nu meslas de vackra tallarna och byggnaderna fram .......  återstår bara de bautastora granarna. .... hoppas att inte linjekonvaljerna har något emot ljusinsläppet!?

1 kommentar: