måndag 1 augusti 2011

Morgonstunden ...

...är den allra bästa
och det nästan oavsett var jag är?

att vandra efter sjön mot Ramåkern,  just när morgonsolens strålar sätter färg på gräset på andra sidan sjön och strör silver över sjön..........  morgonbrisen krusar den och det är alldeles tyst är nog en bland de mest storslagna jag vet...... man riktigt känner naturens storhet och gläds åt att få vara med............
... sedan morgonkaffet på altanen. Mmmmmm......... Morgonstunden kommer aldrig tillbaka, har man missat den, så har man.

men även


i myllret i en storstad är morgonen med husens långa skuggor är morgontimman magisk, en del är på väg hem efter en genomfestad natt andra är på väg till ett tidigt morgonskift
De gånger jag är i storstad, tror att bilden är från London, brukar jag gå upp tidigt och "känna in" dagen......... men det blir allt mer sällan.

1 kommentar:

  1. Så fint skrivet av morgonstunden..
    Jag hör till de som älskar morgonstunden.
    åtminstone om natten varit bra och jag fått sova ordentligt.
    Och inget kaffe slår morgonkaffet!!
    Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera