måndag 5 september 2011

Ekerö centrum

Den berömde arkitekten Ralph Erskine har ritat flera berömda hus i stadsmiljö i Sverige, Luleås Shoppingcenter är kanske det mest berömda. Han har även ritat flera stadskärnor, varav Ekeö centrum är i mitt tycke det vackraste, som skiljer sig från mängden. .... lite knepigt att han fick göra det då det är den mest konservativa kommun jag träffat på.
Här är några bilder..... absolut värt ett besök om ni har vägarna i krokarna om ni ska hälsa på kungen på Drottningholm eller så......... då år det bara några kilometer kvar.
Almas skola ligger precis så att jag kunde fika på Queens konditori när Alma ville stanna lite till på fritids.
Jag var inte nödbedd .....är ju svag för fik.
Här är några bilder från mitt besök förra veckan.... 


  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar